Respuesta: José Mª Iparraguirre
Iniciado por
Ulibarri
-JOSÉ Mª IPARRAGUIRRE-
GERNIKAKO ARBOLA
Gernikako arbola
da bedeinkatua,
euskaldunen artean
guztiz maitatua.
Eman ta zabal zazu
munduan frutua!
Adoratzen zaitugu,
arbola santua!
Mila urte inguru da
esaten dutela
Jainkoak jarri zuela
Gernikako arbola.
Zaude bada zutikan,
orain da denbora!
Eroritzen bazera
arras galdu gera.
Ez zera eroriko,
arbola maitea,
baldin portatzen bada
Bizkaiko Juntea;
laurok hartuko degu
zurekin partea
pakean bizi dedin
euskaldun jendea.
Me gustaría saber, Escuela de Sara, en qué se fundamentan las diferencias en los sufijos de unos cuantos términos de la letra que reproduce Ulibarri de la que yo mismo dispongo. La "versión" que reproduzco a continuación se encuentra en Iparraguirre. El último bardo de José Mª de Salaverría ESPASA-CALPE 1ª edición, Madrid-Barcelona, 1932, pp 117-123
"GUERNICACO ARBOLA
I
Guernicaco Arbola
da bedeincatuba,
Euskaldunen artean
guztiz maitatuba.
Eman da zabaltzazu
Munduban frutuba;
Adoratzen zaitigu
Arbola santuba.
II
Milla urte inguru da
Esaten dutela
Jaincoac jarrizubela
Guernicaco arbola.
Zauden bada zutican
Orain da denbora,
Eroritzen bazera
Arras galdu guera.
III
Etzera erorico,
Arbola maitea,
Baldin portatzen bada
Bizcaico Juntia.
Lauroc artuco degu
Zurequin partia,
Paquian bizi dediñ
Euscaldun jendia.
IV
Betico bizi dediñ
Jaunari escatzeco
Jarri gaitezen danoc
Laister belaunico.
Eta biotzetikan
Escatu ezquero,
Arbola bizico da
Oraiñ eta guero.
V
Arbola botatzia
Dutela pentsatu
Euskal-erri guziyan
Denac badaquiyu.
Ea bada jendia,
Denbora orain degu;
Erori gabetanic
Iruki biagu.
VI
Beti egongo zera
Uda berricua,
Lore aintziñetaco
Mancha gabecua,
Erruquizaitez bada
Biotz gurecua,
Denbora galdu gabe
Emanic frutuba.
VII
Arbolac erantzun du
Contuz bizitzeco
Eta biotzetican
Jaunari escatzeco.
Guerraric nai ez degu,
Paquea betico
Gure legue zuzenac
Emen maitatzeco.
VIII
Erregutu diogun
Jaungoico Jaunari
Paquea emateco
Oraiñ eta beti.
Bai eta indarrare
Zedorren lurrari,
Eta bendiziyoa
Euskal-erriarí."
Sólo he señalado algunos sufijos, aquellos de los que me he acordado mientras escribía.
"He ahí la tragedia. Europa hechura de Cristo, está desenfocada con relación a Cristo. Su problema es específicamente teológico, por más que queramos disimularlo. La llamada interna y milenaria del alma europea choca con una realidad artificial anticristiana. El europeo se siente a disgusto, se siente angustiado. Adivina y presiente en esa angustia el problema del ser o no ser.
<<He ahí la tragedia. España hechura de Cristo, está desenfocada con relación a Cristo. Su problema es específicamente teológico, por más que queramos disimularlo. La llamada interna y milenaria del alma española choca con una realidad artificial anticristiana. El español se siente a disgusto, se siente angustiado. Adivina y presiente en esa angustia el problema del ser o no ser.>>
Hemos superado el racionalismo, frío y estéril, por el tormentoso irracionalismo y han caído por tierra los tres grandes dogmas de un insobornable europeísmo: las eternas verdades del cristianismo, los valores morales del humanismo y la potencialidad histórica de la cultura europea, es decir, de la cultura, pues hoy por hoy no existe más cultura que la nuestra.
Ante tamaña destrucción quedan libres las fuerzas irracionales del instinto y del bruto deseo. El terreno está preparado para que germinen los misticismos comunitarios, los colectivismos de cualquier signo, irrefrenable tentación para el desilusionado europeo."
En la hora crepuscular de Europa José Mª Alejandro, S.J. Colec. "Historia y Filosofía de la Ciencia". ESPASA CALPE, Madrid 1958, pág., 47
Nada sin Dios
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